رویکرد شهرداری‌ها به‌سمت ابزارهای نوین تامین مالی مقدمه تحول است

محمدرضا اخوان در کارگاه آموزشی «اوراق دولتی» نهضت تامین‌مالی شهر، رویکرد و حرکت شهرداری‌ها از مسیر سنتی تامین مالی به‌سمت ابزارهای نوین تامین مالی را مقدمه یک تحول دانست.


به گزارش ستاد خبری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر، کارگاه آموزشی «اوراق دولتی» از سلسله کارگاه‌های همایش و نمایشگاه «نهضت تامین‌مالی شهر»، عصر امروز ـ سه‌شنبه۲۱ آذرـ با ارائه‌ی «محمدرضا اخوان» رئیس اداره تامین‌مالی بودجه و تلفیق سازمان برنامه و با حضور شهرداران، اعضای شوراهای شهر، مدیران و معاونین اجرایی و مالی شهرداری‌ها همچنین کارشناسان حوزه شهری، اقتصادی، امور مالی و پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.


 محمدرضا اخوان در این کارگاه به ابعاد اوراق تامین مالی دولتی پرداخت و انواع اوراق دولتی، کارکردها و روش‌های تامین بودجه از طریق اوراق، پیامدهای پولی اوراق بر نظام بانکی و پولی، کارکردهای موثر تامین مالی برای شهرداری‌ها و نحوه و استفاده از موضوع تامین مالی برای شهرداری‌ها را تشریح کرد.


وی متنوع‌سازی ابزارهای تامین‌مالی را مهم و حیاتی دانست و افزود: شهرداری‌ها باید از روش‌های مختلف مثل عرضه اوراق و مولدسازی دارایی‌ها بتوانند تامین‌مالی شهرداری‌ها را انجام دهند.


رئیس اداره تامین‌مالی بودجه و تلفیق سازمان برنامه، به‌مشکلات شهرداری‌ها در تامین‌مالی پرداخت و گفت: طبیعی است که در این راه مشکلاتی وجود دارد چراکه شهرداری‌ها ظرفیت‌های محدودی دارند، از طرفی‌ بانک‌ها و نظام‌های مالی، سرمایه‌گذران پایه‌ی اوراق هستند که قدرت و توان خرید اوراق را شکل می‌دهند.


اخوان رویکرد شهرداری‌ها از مسیر سنتی به‌سمت ابزارهای نوین تامین مالی را مقدمه یک تحول خواند و تاکید کرد: ادامه این مسیر به‌تامین مالی شهر کمک خواهد کرد و موجب می‌شود، نظام تامین مالی سنتی بانک‌محور به‌سمت یک نظام مالی بازارمحور حرکت کند.


وی به همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر اشاره کرد و گفت: به‌نظرم این رویداد در جهت تغییر دادن نگاه مدیران شهری، شهرداران و معاونین شهرداری‌ها موثر خواهد بود که حداقل با الگوهای جدید تامین مالی آشنا شوند.


رئیس اداره تامین‌مالی بودجه و تلفیق سازمان برنامه گفت: اینکه مدیران شهری از تفکر سنتی تامین‌مالی مبتنی بر عوارض و تراکم‌فروشی، حرکت به‌سمت ابزارهای نوین تامین‌مالی کنند، اتفاق مهمی است که برای شهر درآمد پایدار ایجاد می‌کند و بدهی‌های شهرداری‌ها را فعال و به جریان اقتصاد وارد می‌کند تا از این طریق شهر از رکود خارج شود.

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش